Sunday, April 14, 2013

Episod Akhir Semester 4.

Assalamualaikum guys !

Hari ni baru teringat dan ada ruang untuk aku membuat sedikit coretan disini. Ok, now dah ada dekat rumah. Hari ni 14.4.13 perjuangan aku dalam semester 4 dah berakhir dengan jayanya. So, lepas ni boleh lepak2 rileks2 selama dkt 2bulan laa. Bapak best kan cuti ! Hahaha.

Hari ni last paper ACC319 Cost and Management Accounting yang mengambil tempat di Dewan Indera Segara, UiTM Jengka dari jam 2.15 hingga 5.15PM. Habis tu terus berangkat pulang ke kampung halaman ni. Mcm jauh sangat jer kan Jengka dgn Kota Gelanggi :-) 

Sekarang rasa bebas. Tak tau nak buat apa. Tak ada perancangan lagi. Nak ajak family pegi jalan2 ke apa ke, cari kerja ke. Tak tau. Buku2 yg I beli dgn Baucer Buku 1Malaysia yg dekat 5-6buah dkt mphonline.com tu pun belum baca. So, I think ni la masanya nak perabih baca buku tu.

Nak bagi tau , la ni musim PRU13. Antara PRU yg sengit dan hangat setelah tsunami politik pd 2008 (PRU12) yg menyaksikan BN gagal di beberapa buah negeri - Kedah, Penang, Perak, Selangor n off coz KELANTAN ! So, PRU13 ni kita tgk lagu mana. Cuti ni I ada masa yg lebih utk mengkaji dan memerhati situasi politik tanah air. Tak yah dah nak bagi masa nak study buat assignment apa bagai. Aku ni mmg suka mengikuti perkembangan politik. Benci benor aku org muda yg kata Aku x suka politik, menyampah. Buat serabut kepala je dan mcm2 lagi. Tak paham la dgn org jenis mcm ni. Suka ke tak suka ke tp bila dah sampai seru umoq dah msk 21 hah daftar la sbg pemilih. Mengundi ni t'jwb tau, pilih la yg betul2 berkenan dan betul2 yakin dpt membela nasib hampa nanti. Salah pilih hampa merana. 5 tahun sekali jah benda ni nak habaq hang.

Adoidoii entry kali ni tetiba ja aku bicara soal politik. Haha, sorrylah... Semangat ni, bahang PRU13 ni yg dijadualkan berlansung pd 5Mei ni. Skrg ni, tgh tak sbr tunggu pengumuman Calon BN. * BN jah lain aku tak mau tau. Haruslah, aku penyokong BN !

Ok la. Sakat ni la dulu coretan aku, lagi panjang lagi melalut sat lagi.

Salam .



No comments:

Post a Comment

Instagram